Monday, April 20, 2009

She...

SHE is my classmate...
a new member of DBU 10...
SHE joint my gang since last month...
but...SHE is always isolated by us...
SHE follows us to everywhere...
but sometimes just disappear
without my knowledge...
why i dislike HER??
probably because of HER personality...
or face problem...
although SHE is very quiet...
but we still beh song HER...
SHE is very annoying & irritating...
don't YOU feel so??
SHE didn't follow the norms of our group!
so, don't be angry that we isolate YOU!

30 comments:

  1. oh my god.. mayb SHE shy leh..n she is still ne ma..forgive people la.haha =)

    ReplyDelete
  2. ... Is it anything happen between U and HER??
    Y suddenly said like that??

    ReplyDelete
  3. i noe wad happened.. cuz she don follow the norm make ppl dulan d. n it's not suddenly.. kum ying dun like her since fom group presentation..

    ReplyDelete
  4. oic... tat day she wear different course t shirt go to different course.. like wan to "chai qiong" like tat..

    ReplyDelete
  5. according to ob, most ppl follow the norms of a group to prevent being isolated...so some ppl dont increase their output to the max though they know they can... the same principal should apply in dbu10(whatever group la) we should follow the norms of any grup we belong to!Example, dbu10's norms include 'talking nonsense' so if u dont want to be isolated u must talk! remember, norms is an unwritten rules within a group, dont wait ppl to tell u what u shud do...u've to find out by urself =) kum ying jie, my ob can pass not?hahaha

    ReplyDelete
  6. omg god yat lee. i noe u trying show off. i noe u memorise everything.. don show off here.. n also dbu10(whatever group) norms is dont show off. yat lee now u show off liao, i think de whole dbu10 will anti u..

    ReplyDelete
  7. thank u yat lee... u r improving my ob... keep showing off, i don mind one.. as long as i learn something.. n i wont anti u... haha...

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Hoho.. i am a stranger here...
    but i hope you guys dont mind I am putting up some comment here :D
    Ok so why the heck a stranger care writing on someone whom he/she doesnt know?
    well, its because i am tat type of person you wrote on your post..
    i am Quite-Type-Person :D
    i Dont Talk Much especially in group
    so, recently i joined a group.. fun group yeah
    they all already known each other well, so im the 'new guy' :D
    hmm.. in group i dont talk much yeah, sometimes i can see in their eye saying "is this guy really our friend, why he is not even talking"
    but they NEVER ISOLATE me :)
    so one of time, one of them ASKED "why are u so quiet"
    if i tell them " i dont know like to talk" then they would think i dont like the group
    so i go answer "nah, you already talk whatever i wanna talk ha ha ha"
    but actually i wanna find what topic they LIKE or HATE to talk about. and after that i KEEP TRYING to talk lo altho i DONT LIKE to talk =.="
    i also always follow the group hang out and then suddenly disappear for a while :D
    i guess its fine, unless somebody is IN HURRY
    however, they never get upset about that.
    duhh.. i am in such an 'Understanding Group'...

    ReplyDelete
  15. Helo ...terima kasih kum ying dan Gal A,sekarang saya mula memahami kamu berdua...pada mulanya, saya mengganggap kamu berdua berwajah yang cantik dan baik hati..pendapat saya terhadap kamu berdua adalah ok..tak sangka kamu berdua berwajah cantik tetapi mempunyai hati yang busuk dan berbisa seperti ular...
    kamu cakap saya tidak mengikut peraturan kumpulan,adakah kamu memahami saya dan menanya saya mengapa??Tidak,kamu bukan sahaja tidak menanya dan memahami saya malah kamu memandang rendah pada saya serta tidak pernah membuka hati kamu untuk untuk menerima saya.oleh itu, tidak kira betapa saya berusaha pun tak guna.kum ying saya tahu kamu ialah dai ka jie dan ingin mengawal segalanya serta ingin orang menurut arahan kamu..tetapi saya tanya kamu satu soalan..siapa kamu??apa hubungan kamu dengan saya??Bagi saya, kamu bagai orang asing?Jika hendak mengikut peraturan pun hendak sebab yang kukuh dan mengumumkan peraturan itu kepada manusia.kamu ialah zhi da.
    Gal A, adakah kamu seorang yang bijak??adakah kamu berpendapat kamu seorang paling bijak dalam seluruh dunia??jika ya, adakah kamu merasai kamu setaraf dengan pelajar Kolej bertaraf tinggi??Tahukah anda, saya memilih seorang pelajar dari Kolej bertaraf Tinggi secara rambang pun boleh berbahasa english lebih baik daripada kamu..Jika semua orang sangat bijak, tiadalah pekerja buruh dan orang bodoh dalam dunia ini...
    pasal fom presentation, ada orang cakap saya show off berdasarkan T-shirt itu...saya tanya satu soalan, adakah Encik Loh tidak membenarkan saya memakai baju tersebut??adakah saya bersalah jika memakai baju tersebut???Tahukah anda,saya memakai baju tersebut semasa membuat pembentangan kerana encik berpesan kami memakai baju yang berkolar dan ia satu-satunya baju berkolar yang saya ada.Adakah kamu sudi meminjam baju berkolar untuk saya??adakah anda ingin saya memakai baju tidak berkolar untuk membuat pembentangan??adakah kamu akan menyalahi saya jika menyebabkan markah kumpulan dipotong kerana sehelai baju yang tidak berkolar??Helo JACK...baik kamu berfikir dahulu sebelum bercakap....

    ReplyDelete
  16. Jack, jack....nama ini sedap didengar....tetapi orang nya masih belum mengetahui...kamu cakap "tat day she wear different course t shirt go to different course.. like wan to "chai qiong" like tat.."
    pada hari itu, saya ada pembentangan.takkan kamu nak saya balik ke rumah menukar sehelai baju??tahukah anda saya ada perkara hendak dilakukan sehingga tiada masa menjamu makanan tengah hari..apatah lagi menukar baju.....dan saya ingin menanya kamu satu soalan yang logik,bagaimana saya show off berdasarkan sehelai T-shirt yang mempunyai perkataan accounting society??adakah peraturan Kolej menyatakan saya tidak boleh memakai baju tersebut semasa menghadiri kelas kamu??

    ReplyDelete
  17. Pasal Fom presentation....lagi menarik ceritanya....kamu semua pun mengetahui saya ketua kumpulan A...iaitu sekumpulan dengan dia...dan kami berdua membentang soalan yang sama...pada mulanya, kami berdua tidak mengetahui menjawab tersebut...kemudian dia mula tanya encik Loh apa jawapan bagi soalan tersebut...selepas itu, saya dapati jawapan itu terlalu pendek untuk dibentangkan oleh kami...jadi saya mula berbincang dengannnya...dia kata "kamu tanya cikgu...saya rasa boleh..."..
    saya tahu kami sekumpulan...kumpulan hendaklah mempunyai kerjasama ...betul tak??tetapi akhirnya saya yang menelefon encik loh, mencari jawapan di perpustakaan dan menanya kawan...selepas saya mendapat jawapan tersebut, saya mula sms dia...dan email jawapan tersebut kepadanya...jika kamu tak percaya, tanyalah encik loh dan rakan saya.
    pada hari pembentangan FOM itu, encik loh memuji kami berdua...dia mula menulis blog mengatanya encik loh memujinya dan mengganggap itu jasanya...
    adakah kamu berterima kasih kepada saya???tidak sebaliknya kamu tidak menyukai saya dan menyalahi saya....
    kesimpulannya, kamu melakukan semua ini dan menulis blog yang bukan bukan ini...kamu bagai katak di bawah tempurung...
    saya ingin meghadiah satu gambar kepada kamu...
    gambar itu mengambarkan sebiji epal yang rosak sehingga mempunyai ulat di dalamnya tambahan ada sebiji kepala babi di tepi epal tersebut....

    ReplyDelete
  18. Yuhoo... someone is talking about me.. sorry ah.. everyone also know tat my bm is not good.. so i don no WTF u r talking about.. 1st of all, people din say u wear the different t shirt into presentation.. think back la sohai.. ppl take accounting u take accounting.. u take accounting to fail FOA n IA.. don u think tat is such a shame?? of course u think tat kum ying is zhi da.. because u don no how small u r.. n if u cant follow the norms of our group.. sorry lo.. u really cannot follow us loh.. nobody ask u everyday sit with the girl gang.. F*ck off la!!

    ReplyDelete
  19. Panjangnya karangan kamu~ seronok saya membacanya. ini blog saya, saya mempunyai hak untuk menulis apa-apa saya ingin ceritakan. mengenai fom presentation, saya yang mendapatkan maklumat daripada encik loh dan saya ada email kepada kamu. TETAPI, saya tidak faham kenapa kamu ingin tukar ini tukar itu. mungkin kamu ada banyak masa untuk membuat kerja yang sia-sia dan tidak berfaedah itu, tetapi saya ada banyak kerja lain hendak dilaksanakan. Disebabkan perangai kamu yang tidak memikirkan perasaan orang lain, kamu telah membazirkan masa saya untuk menulis semula dalam transparency dan manghafalkannya semula. kebanyakan maklumat yang kamu bentangkan juga daripada email itu. dan maklumat yang kamu berikan hampir semua tidak boleh digunakan dan saya langsung tidak memahami isi tersebut. adakah kamu berfikir dahulu sebelum membuat sesuatu perkara? adakah kamu ingin saya membentangkan maklumat yang saya langsung saya tidak faham? demi meringankan beban kamu sebagai seorang KETUA KUMPULAN, saya tidak menolak idea kamu untuk menggunakan maklumat tersebut. dan sebagai seorang KETUA KUMPULAN, adakah kamu menjalankan tugasan anda dengan baik? kamu langsung tidak menghiraukan ahli-ahli kumpulan yang lain. saya yang menolong mereka memeriksa sama ada isi mereka betul atau tidak! Mengenai pujian encik loh, saya hanya bergurau dan kamu terlalu sensitif dan serius terhadap apa yang saya tulis dalam blog saya. adakah kamu ingin saya memasukkan nama kamu juga? atau kamu terlalu cemburu terhadap saya? peribahasa yang berbunyi 'bagai katak di bawah tempurung' lebih sesuai untuk kamu dan gambar itu kamu simpan sendiri kerana terlalu menjijikkan dan menjejaskan selera semua orang. hanya kamu sahaja yang suka gambar tersebut. berdasarkan comment yang pertama kamu tulis, kamu tidak berhak mengatakan hati kami busuk. rasa-rasanya hati kamu lagi busuk kerana mengutuk orang dengan perkataan yang berbisa. saya hanya mengeluarkan pandangan saya dan setiap orang ada pandangannya sendiri. rasanya kamu belum bersedia untuk mata pelajaran OB. harap kamu belajar bersungguh-sungguh dan tidak mengecewakan pensyarah. Gal A hanya bergurau dan apa yang dia katakan tidak salah. perasa betul~ kami tidak pernah memandang rendah terhadap sesiapa pun. tetapi sekarang saya mula memandang rendah terhadap kamu kerana kamu tidak boleh menerima kritikan orang lain. kamu menggunakan perkataan 'orang bodoh', adalah kamu pandai sangat dan sangat berguna kepada masyarakat pada hari kemudian? mengenai dai ka jie, hanya kah koon yang ingin memanggil saya begini dan saya bukan dai ka jie yang kamu sangkakan. saya tidak memaksa orang menurut arahan saya dan saya tidak memberi arahan kepada orang lain. apakah masalah dengan telinga kamu?? nak tukar telinga gajah agar kamu boleh mendengar dengan lebih jelas? saya berasa sedih kerana terdapat orang sebegini dalam dunia ini. hancurlah dunia ini~! kamu langsung tidak memahami perangai kami semua dan berani kamu menyalak seperti anjing di dalam blog saya. ada satu soalan lagi, kenapa kamu delete semua comment itu? saya ingin membaca novel yang kamu sampaikan.

    ReplyDelete
  20. stranger, may i know who r u?? did i know u?? anyway, thx for ur comment.

    ReplyDelete
  21. lol.. kum ying.. we step her until rm0.01 oso not worth.. i think she will come back, if she got face..

    ReplyDelete
  22. first of all, my comment about OB is not refer to u, i think u misunderstand that comment,perhaps it was too sensitive >.<
    please do 'double read', u will find out that i just playing around with OB since kum ying mention 'norms' and 'isolated' which are included in our OB syallabus....

    secondly, i'm neither your fom member nor ihrm member plus i didnt talk much with u, so there is no reason for me to treat u as my enemy, but i dont know why ur comment to me was like i super duper angry with u. in fact, i didnt =]

    ReplyDelete
  23. to yingz, no you dont know me.
    I am yat lee's friend.
    Just happened to browse around wasting my time :)
    hohoho
    hope you dont mind :D
    Hope you guys are fine :)
    Cheers.

    ReplyDelete
  24. my turn, 'stranger, may i know who r u?? did i know u??'

    ReplyDelete
  25. LOL...........
    I let you guess, bigbiglee
    I think you can guess me 100% correct
    if u are wrong, then i will be sad :(

    ReplyDelete
  26. yea..yat lee, u shud clarify..i support u!!
    haha!! u dunno ur own fren arr...aiyoyo~~

    ReplyDelete
  27. lol stranger! I dare to ask who you are because i already know who are you after i read ur second comment on this post! I think you will not be sad because i remembered your birthday :)

    ReplyDelete
  28. Iish!! Nie kan mmg so high scol. Come on la if really getting urself into other world stop acting like that and adapt to it. Childish la ms.SHE. Shame of urself. Know where u stand and stop frustrating people. Omg. Really pissed ppl off. Just stop try to be unique as it might just make u another person and dont think discriminating others makes u stand out

    ReplyDelete